10 noiembrie 2010

Cum sa afli singura cat de daunatoare sunt produsele tale cosmetice!

Cosmetice Bio
      Azi am gasit in sfarsit ragazul sa scriu despre un site pe care femeile cu siguranta il vor considera de mare importanta pentru sanatatea si frumusetea lor. Este vorba despre un site in care poti afla daca produsele tale cosmetice contin ingrediente care iti afecteaza sanatatea si care sunt efectele lor. Am descoperit acest site in urma cu vreo 5 ani si de atunci a devenit unul dintre aliatii mei impotriva tuturor produselor din comert care arata si miros foarte bine, dar care pe termen lung pot cauza o multime de probleme. O data cu aceasta descoperire, in mintea mea s-a produs o adevarata revolutie la capitolul frumusete si sanatate si am hotarat sa nu ma mai reintorc la vechile obiceiuri. Siteul cu pricina se numeste Skin Deep - Cosmetics Safety Database si reprezinta o baza de date imensa in care vei gasi analiza a zeci de mii de produse cosmetice (farduri, creme, lotiuni, vopsele de par, oje, paste de dinti, sampoane, produse pentru copii etc), dar si detalii despre toate ingredientele folosite pana in acest moment in industria cosmetica si efectele acestora asupra organismului.

Sigla de pe produsele Bio
    Sunt convinsa ca ai citit numeroase articole despre compusii chimici utilizati in industria frumusetii, care prin acumulare provoaca afectiuni grave precum alergii sau cancer, ma refer la toate categoriile de parabeni (metylparaben, ethylparaben, butylparaben, propylparaben, isobutylparaben, isopropylparaben), dar si la aluminiu, SLS, silica (bioxid de siliciu) etc. Si pentru ca multe femei au inceput sa evite produsele care contin astfel de ingrediente, au aparut si la noi, in Romania, destule firme care comercializeaza produse bio sau cu ingrediente naturale, un fapt deosebit de imbucurator.

     Dar sa stii insa, ca nu toate produsele pe care scrie "Bio" sau "ingrediente naturale" sunt inofensive, multe contin compusi chimici care chiar daca nu suna cunoscut, iti pot face chiar mai rau decat cei despre care ai mai auzit vorbindu-se. Ca sa fii sigura ca produsul pe care il folosesti iti aduce doar beneficii si nu-ti pericliteaza sanatatea, nu trebuie sa devii experta in chimie, ci doar sa urmezi sfaturile de mai jos:
1) inainte sa cumperi un produs citeste eticheta de ingrediente si daca gasesti vreun tip de paraben, SLS sau aluminiu, pune-l inapoi pe raft;
2) fereste-te de produsele care contin "parfum", "fragrance" sau "aroma" in continutul lor, pentru ca sub aceste denumiri se pot ascunde diferite substante chimice daunatoare, pe care producatorul doreste sa le ascunda din diferite motive de marketing;
3) daca produsul ales de tine contine mai mult de 5 substante care au o denumire chimica (nu sunt uleiuri naturale, plante sau vitamine), evita sa-l cumperi
4) incearca inainte de achizitionare sa cauti produsul pe care vrei sa-l cumperi in baza de date a site-ului http://www.cosmeticsdatabase.com si daca nu-l gasesti, intra pe pagina "Get a product report" a aceluiasi site si dupa ce ii introduci ingredientele si denumirea, vei obtine pe loc o analiza detaliata a produsului tau si vei stii cat de daunator este (de la 0-10)
Skindeep
Bannerul site-ului cosmeticsdatabase
5) inventariaza-ti toate produsele de infrumusetare pe care le ai acasa si analizeaza-le cu ajutorul site-ului si renunta la cele care iti pun sanatatea in pericol. Te avertizez ca vei ramane socata de cat de periculoase sunt produsele tale (mai ales cele de firma, pe care ai dat o avere!!). S-ar putea sa ajungi sa-ti golesti tot dulapul (asa cum am facut si eu acum 5 ani), pentru ca apoi sa trebuiasca sa-ti cumperi altele, dar de acum vei stii ce trebuie sa faci ca sa nu te mai lasi pacalita!

Mult succes!

Alexis

P.S.: Spune-le si prietenelor tale de acest site, le vei face un bine!

3 comentarii:

Anca spunea...

Am intrat si eu pe site si mi-am cautat vopseaua de par de la L'Oreal, e incredibil cate bazaconii au pus in ea. Nici nu cred ca o sa o mai folosesc! Poate ma reprofilez pe Henna... Stie cineva daca Henna e chiar pe baza de plante?

Maria spunea...

Eu nu prea ma machiez, dar in schimb folosesc multe creme de fata, mai ales Nivea, cu care pana acum m-am impacat cel mai bine. Citind articolul tau m-am uitat si eu pe ingrediente si am constatat ca crema mea de zi are 4 parabeni, plus alte chestii cu denumiri complicate, deci cred ca e destul de periculoasa!!! :-(( O sa o caut si pe site-ul indicat de tine sa vedem ce gasesc despre ea.

Ana spunea...

Am trecut cam de un an si ceva la produsele bio, ma refer la cele de make-up si de ingrijire a fetei si sunt foarte multumita. E adevarat ca nu miros asa de bine ca acelea cu chimicale, dar imi fac treaba cu ele.

Trimiteți un comentariu